GUIA D’ESTUDI DEL TEMA 1
Pàgina 8: La lingüística textual. A. Concepte de text. Activitats 2 i 3.
Pàgina 9: B. Text i comunicació. Activitats 5, 6 i 7.
Pàgina 10: C. Text i context. Activitats 9, 10 i 11.
Pàgina 11: D. Text escrit i text oral.
Pàgina 12: E. Les propietats textuals. Activitats 16, 17 i 18.
Pàgina 13: Activitats 20 i 21.
Pàgina 14: El comentari de text: visió general.
Pàgina 15: En l’elaboració d’un bon comentari cal seguir els passos següents:
Pàgines 15 a 21: aquestes pàgines són un model de comentari complet d’un text, en aquest cas, el que trobareu a la pàgina 14. No es tracta que l’aprengueu de memòria, sinó que el llegiu i vegeu com es resolen totes les parts comentades d’acord amb l’esquema sencer que trobareu a la pàgina 21.
Pàgina 22: La variació lingüística. Activitat 1.
Pàgina 23: A. Les varietats de la llengua: dialectes, cronolectes i sociolectes.
Pàgina 24: B. Les varietats de parla: els registres. Activitat 6.
Pàgina 25: Activitats 8, 10 i 11.
Pàgina 32: Una norma per a tots. A. Ortografia i ortofonia. B. Gramàtica de l’oració. Activitats 1, 2 i 3.
Pàgina 33: C. Gramàtica del verb. D. Nexes. E. Lèxic. Activitats 4, 5, 6 i 7.
Autoavaluació. Activitats 1 a 8.
DOSSIER DE LITERATURA:
La literatura i la societat durant la dictadura. Text 1. Activitat 1.
A. Uns anys difícils: 1939-1945. Activitats 2, 3 i 4.
B. L’exili exterior. Els que se n’anaren. Activitats 5 i 6.
BLOG:
EL FRANQUISME I LA REPRESSIÓ DE LA LLENGUA CATALANA (AMB ELS SEUS ENLLAÇOS)
L'EXILI INTERIOR I L'EXILI EXTERIOR DURANT EL FRANQUISME
EL CONCEPTE DE "DIALECTE" EN EL FRANQUISME
TEORIA DEL RESUM (SABER COM ES FA UN RESUM)
Les solucions a les activitats proposades.
Imatge extreta de: http://www.google.es/imgres?imgurl=http://bld.msu.edu/images/student_online1.jpg
Mare meua! la de coses que hi ha que estudiar :)
ResponEliminaSoc lucia!
Tranquil·la dona, que tu pots (podeu!!). Besets i gràcies. Francesc
ResponElimina